Taliansky módny dom Gucci začne v niektorých svojich obchodoch v New Yorku, Los Angeles, Miami, Atlante a Las Vegas prijímať platby v desiatich vybraných kryptomenách. Gucci bude prijímať napríklad bitcoin, éter, dogecoin či shiba inu, uviedla spoločnosť vo vyhlásení.
Gucci, patriaci pod francúzsky Kering, sa tak pripája k módnemu návrhárovi Philippu Pleinovi, ktorého internetový obchod začal platby v kryptomenách prijímať vlani. Plein na konci apríla uviedol, že vďaka tomuto kroku získal množstvo nových klientov z radov kryptokomunity a že tento rok očakáva prudký nárast nákupov zaplatených kryptomenou.
Šéf Keringu François-Henri Pinault vo februári povedal, že Gucci a ďalšie módne domy ako Balenciaga majú inovačné tímy, ktoré skúmajú príležitosti súvisiace s metaverzom a webom3, verziami internetu, ktoré sa opierajú o technológiu blockchainu, kryptomeny a nezameniteľné tokeny (NFT).
Chudobnejšie časy luxusných obchodov nekončia. Kvôli vojne chýbajú hlavne ruské a čínske peňaženky
„Sme v ranej fáze toho, čo môže ešte len nastať, nič nie je isté,“ povedal vtedy Pinault. Prístup spoločnosti Kering a jej značiek je skôr „testuj a uč sa“, než „čakaj a uvidíš“, dodal a pripomenul, že platby v kryptomenách majú veľmi náročné dopady v oblasti práva a daní.
Rozhodnutie prijať platby v kryptomenách ukazuje, ako sa luxusné značky snažia osloviť mladšie generácie spotrebiteľov tým, že vychádzajú v ústrety novým trendom, píše Bloomberg. Niektoré značky napríklad vytvárajú oblečenie pre digitálne postavy.
Značka Gucci v prvom štvrťroku tohto roku generovala viac ako polovicu príjmov spoločnosti Kering.
Tip redakcie: Hľadáte inšpiráciu a moderné trendy?